aku mencari diantaramu




" Aku mencari di antaramu
yang mengenakan hijab kerana Allah
dan bukan kerana Hamba

lalu aku dipertemukan dengannya,
dia cantik seperti ' Haura '
yang selalu memandang Rabbnya

Nafasnya harum wangi bunga,
kelembutannya seiring dengan solehah

lalu aku bahagia bersamanya,
ditemani dengan zahratul (sinar) keindahan ukhuwwah

namun tika saat gelap menutupi jalan,
dia rebah di pertengahan,

yang bisa ku bayang adalah indahnya husnudzon,
agar semua itu tidak meragukan hati yang kelam .

ketika kemarau menghampiri,
semua kesakitan aku sembunyi, 

dikeheningan malam ku menghadap ilahi,
bermunajat agar ditetapkan hati.

pada mutiara- mutiara yg suci,
mengapa diberi pada yang bukan hakiki?
namun dia tidak peduli..

kesedihan ku menyelubungi,
silap dalam memilih bidadari

saat akhirnya aku berdiam diri,
lalu aku pergi...
pergi dan pergi dari hatimu..





aku pergi dari hatimu..









2 comments:

  1. best Miya..:D
    Mohon share..:D

    ReplyDelete
  2. sedapnya ayt2 dlam sajak ni.. puitis sungguh..

    done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete